25 marca 2017

Najlepsze cukiernie w Krakowie


Nie będzie przesadą, jeśli napiszę, że już kilka lat temu często pytaliście mnie o najlepsze miejsca na deser w Krakowie. Wtedy miałam spory problem z poleceniem takich miejsc, bo nie byłam zbyt częstym gościem cukierni. Jednak ostatnio zaczęło się to zmieniać, bo i zaczęły pojawiać się naprawdę fantastyczne, niebanalne miejsca na słodkości, które lubię odwiedzać. Oto lista moich ulubionych spośród tych, które odwiedziłam do tej pory:

Nad & Greg

Rynek Podgórski 11 | FB

Nad & Greg to francuska cukiernia tuż przy Rynku Podgórskim  wpadłam tam kiedyś na śniadanie wracając z Targu Pietruszkowego. Spróbowałam wtedy croissantów, dobrej kawy, świetnej tarty pistacjowo-truskawkowej i tej o smaku crème brûlée z wanilią z Madagaskaru. Przepadłam! Od tamtego czasu często tam zaglądam. Duży plus za fajnie zaprojektowane wnętrze. Na zdjęciu religieuse z solonym karmelem (12 zł) oraz sernik z purée kokosowym i sokiem z marakui i moreli (12 zł).



Sweet Life

ul. Warszawska 7 | FB

Ta amerykańska cukiernia po raz pierwszy zwróciła moją uwagę na festiwalu kulinarnym Najedzeni Fest! swoim kapitalnym brownie z solonym karmelem. Warszawska nie jest mi po drodze tak często, jak bym chciała, ale jeśli Wy będziecie w pobliżu, nie odmawiajcie sobie. Wnętrze jest dość przytulne, można napić się dobrej kawy i fantastycznej liściastej herbaty w różnych smakach, no i popróbować świetnych słodkości, jak na przykład peanut butter crunch cupcake (8,40 zl) oraz extreme brownie (9,40 zl)  oba uwieczniłam dla Was na zdjęciach poniżej. Pyszności!


Legal Cakes

ul. Tomasza 25 | FB

To wprawdzie stosunkowo nowa cukiernia w Krakowie (pierwsze Legal Cakes otwarto w Warszawie), ale już wiem, że zasługuje na miejsce w tym zestawieniu. Po pierwsze wybór ciast jest naprawdę spory, po drugie są one “legalne”, czyli zdrowsze, bo bez białego cukru, na bazie mąk bezglutenowych, oleju kokosowego, owoców czy orzechów, po trzecie przy każdym podane są szczegółowe wartości odżywcze, w tym liczba kalorii, po czwarte w ofercie znajdą się słodkości bez laktozy i wegańskie. Po piąte  są pyszne! Jedyny minus? Nieco przesadzone ceny. Na zdjęciu legalne bounty (17 zł) i tarta czekoladowo-migdałowa (17 zł).



Massolit Bakery & Cafe

ul. Smoleńsk 17 | FB

Massolit przy ulicy Smoleńsk, rzut beretem od Plant, to zarazem piekarnia i kawiarnia, w której oprócz śniadań, sałatek i zup można spróbować naprawdę fantastycznych wypieków. Niestety nie ma tam zbyt wiele miejsca i nie jest jakoś superwygodnie na ewentualne dłuższe posiedzenia, ale i tak dość przyjemnie jest usiąść na hokerach przy tych fantastycznych wysokich oknach z ciachem i kawą. Na zdjęciach sernik z białą czekoladą (9 zł) oraz najlepszy tort marchewkowy, jaki jadłam (8 zł). Może te wypieki nie są tak piękne, jak na przykład te z cukierni poniżej, ale za to smak tych słodkości jest wart grzechu.



Wyszukane Desery Braci Szewczenko 

Rynek Kleparski 14 | FB

Wcześniej w tym miejscu była świetna pierogarnia, a teraz jest świetna cukiernia. Za sterami Wyszukanych Deserów stoją dwaj bracia  Roman i Sergiusz Szewczenko. To, co mnie w tym miejscu urzeka, to misternie wykończone i szalenie smaczne ciastka, które mają dla mnie po prostu idealny poziom słodyczy. U Braci Szewczenko mogę zjeść dwa ciacha pod rząd i to jest super! Na zdjęciu diliciz tropikal (11 zł) z konfturą z mango i kremem z mascarpone i limonki oraz groseillier noir (8 zł), czyli śmietankowy mus skrywający konfiturę z czarnej porzeczki.




Cupcake Corner Bakery

ul. Bracka 4 | FB

Mało brakowało, a zapomniałabym o Cupcake Corner! Przypomniałam sobie dzień przed publikacją tego zestawienia, gdy przechodząc przez Rynek naszła mnie ochota na coś naprawdę słodkiego (stąd średniej jakości spontaniczne zdjęcia z telefonu, bo niestety aparatu przy sobie nie miałam). Niezliczoną ilość razy wpadałam już tam po ten wspaniały, idealnie wilgotny Red Velvet Cupcake (7,50 zł), ale wszystkie, których do tej pory próbowałam, były świetne, no i zakochana też jestem w ich orzechowym brownie (8 zł). Istna rozpusta!









Galeria Tortów Artystycznych

ul. Bożego Ciała 22 | FB

W Galerii Tortów Artystycznych pojedyncze ciastka nie wzbudziły we mnie wielkich emocji (lepszych próbowałam u braci Szewczenko), za to torty są  g e n i a l n e! Choć z zewnątrz większość wygląda banalnie, w środku kryje się niezwykła paleta smaków i tekstur stworzona z fantastycznych składników. Byłam zachwycona każdym kawałkiem, którego próbowałam, ale jak dotąd moim numerem jeden jest Kaszmir (15 zł) z musem z palonej białej czekolady z szafranem, musem z ciemnej czekolady ze skórką ze świeżej pomarańczy, biszkoptem z orzecha laskowego z wodą z kwiatów pomarańczy i chrupiącą warstwą pralinową. Świetny jest również Femme (13,50 zł) z musem z białego wina prosecco, cremeux z czarnego bzu, galaretką z białej brzoskwini i biszkoptem jogurtowym oraz Parfume (14 zł) na biszkopcie jogurtowym, z konfiturą z malin i liczi, na chrupiącym pralinowym spodzie. Aby przedłużyć sobie przyjemność, weźcie na wynos makaroniki  moje ulubione to te fiołkowo-porzeczkowe, pistacjowe i te o smaku malibu i kokosa.







A Wy macie swoje ulubione miejsca na coś słodkiego w Krakowie? Podzielcie się w komentarzach. :)

*

Zajrzyjcie też tutaj: 

◆ Najlepsze lody w Krakowie
◆ Najlepsze śniadania w Krakowie
◆ Najlepsza pizza w Krakowie
◆ Restauracje z najpiękniejszymi ogródkami w Krakowie




*

16 komentarzy :

  1. ojej, a Słodki Warsztat się nie znalazł na tej liście? https://www.facebook.com/slodkiwarsztat/?fref=ts

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo mnie zdziwiło .. dla mnie numer 1.

      Usuń
  2. A gdzie Pracownia tortów artystycznych

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo brakuje mi tutaj Galerii Tortów Artystycznych, wg mnie najlepszej obok Deserów Braci Szewczenko. Ludzie chwalą też sobie także nieobecną dość klasyczną Vanilię na Brzozowej.
    Swoją drogą ciekawe, jak przy obiektach z tej listy wypadłby teraz Czarodziej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie Galeria Torów Artystycznych ul. Bożego Ciała 22, nie wiem jakim cudem nie znalazła się w zestawieniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takim, że GTA swoją witryną nigdy nie zachęciło mnie do wejścia. Sądząc po komentarzach, błędem było, że tam nie zajrzałam. :) Na pewno wypróbuję i jeśli ich słodkości będą tak świetne, że będę chciała wracać, zaktualizuję ten post, bo zestawienia nigdy nie są ostateczne. Gdy coś się zmieni, np. miejsce się zamknie, albo gdy odkryję nowe warte polecenia, zawsze aktualizuję zestawienia, aby były dla Was jak najbardziej przydatne.

      Usuń
  5. Vanillia na Brzozowej. Ciasta smakują jak domowe.

    OdpowiedzUsuń
  6. http://tartelette.pl/ Nie jadłam nic lepszego w Krakowie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Otello" z Vanilii na Brzozowej ;)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Brakuje La Baguette z Meiselsa. Moim zdaniem najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A tartalette? Wspaniałości.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dopisałbym Słodką Manufakturę z Czarnowiejskiej.

    Tomek

    OdpowiedzUsuń
  12. Galerii Tortow Artystycznych brakuje w zestawieniu!Witryna nie zachęca, ale wypieki są z gatunku tych, których "nie da się upiec w domu", no i są dostępne w wielu okolicznych kawiarniach na Kazimierzu, zwłaszcza przy pl. Wolnica. Nie pożałuje Pani! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasem watro oddalić się nieco od centrum Krakowa i odwiedzić małe za to magiczne miejsca np.
    Cukiernie Gateau na Kurdwanowie. Owocowe tarty z serkiem mascarpone skradły moje serce, po drodze można zajrzeć do Słodkiego Warsztatu - choć tutaj minusem są ceny.

    OdpowiedzUsuń